وبلاگ عطاری گیاهنوش

خواص عرقیات گیاهی ، گلاب کاشان، شربت های گیاهی، دمنوش

فصل ‌و زمان گلاب گیری کاشان سال 1403

فصل گلاب گیری کاشان 1403 و زمان شروع جشنواره گلاب گیری در کاشان، قمصر و نیاسر از اواسط اردیبهشت  1403 تا اواخر  بهار می باشد.  با توجه به شرایط جوی و تفاوت نسبت به سال 1402 تاریخ دقیق گلابگیری جهت برنامه ریزی بهتر سفر و تور گلابگیری کاشان را خدمت گردشگران عزیز اعلام می نماییم.

فصل گلاب گیری کاشان

در فصل گلاب گیری کاشان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی از آیین  گلچینی و گلابگیری کاشان دیدن می کنند. تماشای مراسم گلابگیری هرساله عده زیادی را به کاشان می‌کشاند.

فصل گلاب گیری کاشان معمولا از اواسط اردیبهشت شروع می‌شود و تا  اواسط خردادماه (۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خردادماه) ادامه دارد. اما گاها این زمان با توجه به شریط آب و هوایی کمی جلو یا عقب می افتد و البته در شهرهای مختلف شهرستان متفاوت می باشد.

 

زمان و مکان گلاب گیری در شهر کاشان

گلاب گیری کاشان معمولا در اکثر شهرهای اطراف کاشان که کوهستانی می باشند و گل محمدی در آن مناطق کیفیت مناسب دارند انجام می گیرد اما زمان گلاب گیری کاشان در مناطق و شهرهای آن متفاوت می باشد.

شهرهایی چون  قمصر، نیاسر، برزُک و روستاهایی چون ون، سار، وادقان، خاوه، مشهد اردهال، قالهر، مرق، ویدوج، آذران، کامو از جمله مکان هایی است که گلاب گیری در آن انجام می گیرد.

تاریخ شروع و زمان گلاب گیری در کاشان و شهرهای قمصر و نیاسر و برزک

 

قمصر در جنوب کاشان در فاصله ۳۰ کیلومتری واقع شده است. قمصر علاوه بر شهرتش در گلاب گیری، دارای طبیعت بسیار زیبایی در دل کویر است که چشم ها را خیره می کند.

تاریخ تقریبی شروع گلاب گیری در شهر قمصر:      از 10 اردیبهشت شروع و معمولا تا یک ماه ادامه دارد.

نیاسر همانطور که در نقشه قابل مشاهده می باشد، در ۳۰ کیلومتری غربی کاشان واقع شده است. نیاسر جدا از مراسم گلاب گیری در فصل بهار بواسطه جاهای دیدنی آن در سایر فصول نیز میهمان گردشگران می باشد.

 

تاریخ تقریبی شروع گلاب گیری در شهر نیاسر:      از 5 اردیبهشت شروع و معمولا تا یک ماه ادامه دارد.

 

توجه بفرمایید که تاریخ ها در حال حاضر و به دلیل شرایط جوی و نامشخص بودن زمان دقیق شکفتن گل های محمدی به طور تقریبی می باشد و با نزدیکتر شدن به زمان گلاب گیری به روز خواهند شد.  برای مشاهده تاریخ دقیق جشنواره گلاب گیری به سایت گیاه نوش  و یا به لینک 👈 زمان گلاب گیری کاشان  مراجه فرمایید. 

 

 

 
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۹۸ , ۲۱:۲۸ مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
15 روز دیگه شروع میشه پس؟؟؟
تقریبا بله البته تاریخ با نزدیک شدن به زمان گلاب گیری به روز خواهد شد. و می تونید مشاهده کنید.
جمعه ۲۳ فروردين ۹۸ , ۱۶:۳۱ مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
باشه...ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواص عرقیات گیاهی، دمنوش های گیاهی، خواص گیاهان دارویی، طریق مصرف گیاهان و عرقیات گیاهی اینها مواردی است که در این بلاگ به آن پرداخته می شود.
جهت خرید گلاب و عرقیات گیاهی سنتی کاشان به عطاری آنلاین گیاهنوش به آدرس زیر مراجعه نمایید. 
http://www.giahnoosh.com
پیوندهای روزانه
Designed By Erfan Powered by Bayan